Zielony jesienny koktajl z gruszką, jarmużem i winogronami (wegan)

© bojongourmet.com

Odkąd sama zaczęłam regularnie pić zielone koktajle, próbuję wszystkich do nich przekonać. Jest to świetna alternatywa dla codziennej porcji owoców i warzyw, także pomysł na coś słodkiego. Możemy do nich dodawać niemal wszystkie owoce – jabłka, banany, gruszki, kaki, kiwi, winogrona, śliwki, zimą mrożone maliny, jagody, porzeczki, a nawet nawet domowe przetwory (najlepiej bez cukru)! Obok owoców dobrze do nich dodać trochę zielonych liści, np. szpinaku, jarmużu, natki pietruszki, oraz dobrego oleju, najlepiej tłoczonego na zimno, który pozwoli na przyswojenie większej ilości witamin.

Bazą koktajlu może być woda, mleko roślinne czy świeżo wyciśnięty sok, np. pomarańczowy. Amatorom nabiału mogę polecić jogurt naturalny, maślankę czy kefir.

Składniki na 2 koktajle:

  • 2 duże garście pociętego jarmużu, bez twardych części łodyżki (świetnie nada się także szpinak),
  • 2 garście jasnych winogron,
  • 1 gruszka,
  • 1 banan,
  • 1 łyżeczka sproszkowanej herbaty matcha (opcjonalnie),
  • 1-1 1/2 szklanki mleka roślinnego lub wody (niezbyt zimnej),
  • 1 łyżka oleju lnianego (smak będzie niewyczuwalny!).

Wszystkie składniki blendujemy dolewając ew. mleka czy wody, do otrzymania pożądanej konsystencji.

Koktajl ten świetnie się sprawdzi jako II śniadanie, deser lub lekka przekąska przed treningiem. Jeśli chcecie pić koktajl z samego rana, dodajcie do niego trochę gorącej wody lub mleka i kawałek imbiru, aby nie był zbyt zimny i miał działanie rozgrzewające.

© bojongourmet.comZdjęcie i przepis pochodzą ze strony bojongourmet.com.

 

 

 

Bądź Społecznościowy, podziel się tym postem!

You may also like...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

ZAPISZ SIĘ NA WIZYTĘ