Poranna owsianka z bananem i orzechami (wegan/wege)

© emmadiscovery/foter/CC BY

Jestem wielką zwolenniczką śniadań i uważam, że nic tak nie dodaje energii, jak pierwszy posiłek zjedzony przed wyjściem do pracy, zwłaszcza w chłodne dni. A jeszcze lepiej, gdy jest to ciepły posiłek np. owsianka. Szybkie, tanie i baaardzo pożywne danie.

Składniki na 1 porcję:

  • 3 łyżki płatków owsianych (świetnie sprawdzą się również płatki żytnie lub jęczmienne albo mix płatków),
  • 1 łyżka otrębów,
  • 1 banan pokrojony w plasterki,
  • 1 łyżka orzechów włoskich (laskowych, migdałów),
  • 1 łyżeczka sezamu lub siemienia lnianego,
  • 1 -2 szklanki wody, mleka roślinnego (migdałowego, orkiszowego, owsianego, sojowego) lub krowiego,
  • mała szczypta soli,
  • ew. odrobina miodu, ksylitolu lub innego naturalnego słodzika.

W garnku podgrzewamy wodę lub mleko, dodajemy wszystkie składniki i gotujemy 3-5 minut na małym ogniu od czasu do czasu mieszając. Nie rozgotowujemy płatków!

Jeśli rano mamy mniej czasu, płatki i otręby możemy wieczorem zalać wrzątkiem (wlewamy tyle wody, aby przykryły płatki), a rano dolać trochę gorącej wody lub mleka, dodać orzechy, sezam i banana.

Taka owsianka sprawdzi się świetnie także jako posiłek przedtrenigowy.

A dlaczego warto jeść płatki owsiane przeczytacie w tym poście.

Smacznego!

© emmadiscovery/foter/CC BYZdjęcie: © emmadiscovery/foter/CC BY.

 

 

 

Bądź Społecznościowy, podziel się tym postem!

You may also like...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

ZAPISZ SIĘ NA WIZYTĘ