Kanapka z pastą jajeczną (wege)

© www.davidlebovitz.com

Mam wrażenie, że pasta jajeczna została zapomniana, a to przecież niezwykle proste do przyrządzenia smarowidło, które świetnie zastąpi wędlinę czy ser. A do tego niezwykle zdrowe i pełne wielu cennych składników – pełnowartościowego białka, witamin A, E i D, nienasyconych kwasów tłuszczowych, kwasu foliowego, witaminy B12 oraz żelaza.

Taką pastę od czasu do czasu mogą zjeść także osoby ograniczające cholesterol, zwłaszcza jeśli będą jej towarzyszyć świeże warzywa – sałata, sałatka z pomidorów, surowa papryka czy rzodkiewki.

Składniki na 1 dużą kanapkę:

  • 1 kromka pełnoziarnistego pieczywa, np. żytniego na zakwasie, z nasionami,
  • 1 ugotowane na twardo jajko,
  • 1 płaska łyżeczka majonezu,
  • sól,
  • pieprz,
  • ew. odrobina przyprawy curry,
  • szczypiorek lub posiekana dymka do posypania.

Jajko ugniatamy widelcem lub drobno siekamy, doprawiamy solą, pieprzem i mieszamy z majonezem. Gotową kanapkę posypujemy zieleniną i czarnym pieprzem.

Podajemy np. z kiszonym ogórkiem lub inną ulubioną surówką.

Smacznego!

© www.davidlebovitz.com

Zdjęcie: © www.davidlebovitz.com.

 

 

 

Bądź Społecznościowy, podziel się tym postem!

You may also like...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

ZAPISZ SIĘ NA WIZYTĘ